Přineste si vlastní ovladač, pokaždé si před hrou zkontrolujte nastavení tlačítek, nepřerušujte hru, hrajte Double Elimination formátem BO3 (BO5 v Top 3, tedy ve všech finále, a v celém GGST a SF6), po dohrání odhlaste ovladač.
Buďte milí a slušní a bavte se.
Nevyhnutelná porážka je situace, kdy jeden z hráčů již technicky vyhrál kolo nebo zápas (tedy zasáhl útokem, který povede k soupeřově smrti), ale pak zapauzuje hru dřív, než kolo skončí a hra jeho výhru zaregistruje. V takovém případě se k pauze nepřihlíží a hráč nemusí vzdát kolo. Pravidlo o nevyhnutelné porážce se ale použije pouze a jenom ve chvíli, kdy jeden z hráčů opravdu nevyhnutelně prohrál (tedy pokud by prohrál i v případě, že by už nikdo nezmáčkl žádné tlačítko).
Hráči se musejí domluvit, kdo bude hrát na které straně (tedy kdo bude při hře sedět a hrát vlevo a kdo vpravo).
Pokud se nedohodnou, hodí si mincí a vítěz si pak vybere stranu.
Postavy lze vybírat dvěma způsoby: normálně a naslepo. Pokud některý z hráčů vysloveně nepožaduje výběr naslepo, použije se normální výběr. Pokud si ale v takovém případě nebudou hráči schopní vybrat postavy z toho důvodu, že oba budou čekat, až si vybere jejich soupeř, pak mohou organizátoři nařídit výběr naslepo.
Normální výběr: Oba hráči si svoje postavy zvolí přímo na obrazovce, a to kdykoli sami uznají za vhodné.
Jakmile si alespoň jeden hráč zvolí postavu tímto způsobem, už nelze požadovat výběr naslepo.
Výběr naslepo: Použije se, pokud jej požaduje alespoň jeden z hráčů, nebo pokud tak rozhodnou organizátoři.
Pokud se používá výběr naslepo, pak hráč hrající na levé straně (1p) se rozhodne, jakou postavu nebo postavy bude hrát, a to včetně všech souvisejících voleb, a pošeptá svoji volbu vybranému organizátorovu. Ten pak požádá hráče hrajícího napravo (2p), aby si vybral postavu nebo postavy včetně všech souvisejících voleb, a to normálním způsobem.
Jakmile tak hráč hrající vpravo (2p) učiní, vybere si svou postavu nebo postavy a související nastavení i hráč hrající vlevo (1p). Vybraný organizátor přitom dohlíží, aby si skutečně vybral to, co mu dříve oznámil.
Sérii vyhraje hráč, který jako první vyhraje požadované množství zápasů (dva ze tří nebo tři z pěti, viz Pravidla pro konkrétní hry). Hráč, který vyhrál sérii, má povinnost ohlásit výsledek příslušnému organizátorovi.
Ten, kdo prohrál může změnit postavu nebo postavy včetně jejich variací, pořadí a dalších souvisejících nastavení.
Vítěz žádnou takovou možnost nemá.
Hráči sami zodpovídají za to, že jsou dodržována všechna pravidla. Pokud dojde k jejich porušení, nebo existuje podezření že byla porušena, je jejich povinností okamžitě to ohlásit příslušnému organizátorovi.
Všechna porušení pravidel nesouvisejících přímo s probíhající hrou (například situace, kdy si vítěz předchozího zápasu změní postavu) musí být organizátorům oznámena před začátkem zápasu. Hráči nejsou oprávněni přerušit probíhající zápas za účelem řešení porušení pravidel přímo nesouvisejících s hraním.
Porušení pravidel souvisejících s hraním musí být oznámeno okamžitě, nebo jakmile je zjištěno. V opačném případě se k nim nebude přihlížet.
Pokud dojde k selhání ovladače hráče, má tento možnost zapauzovat hru, aby si mohl sehnal náhradní. Následně ale musí vzdát aktuální kolo (nebo celý zápas v případě BBTagu) podle standardních pravidel.
Nové vybavení musí být k dispozici pokud možno okamžitě. Pokud si ho hráč nedokáže sehnat přiměřeně rychle, musí pokračovat v zápase nebo ho rovnou vzdát.
Jakmile si sežene adekvátní náhradu, může hráč využít zbytek kola, které následně vzdá, k tomu, aby si nakonfiguroval tlačítka a zkontroloval funkčnost ovladače. Pokud by se pokusil si tímto počínáním získat nefér výhodu (například by si nabyl super metr do dalšího kola), musí vzdát celý zápas.
Mezi zápasy mohou hráči měnit své ovladače bez omezení. Pokud tak někdo učiní, bude mu před dalším zápasem poskytnut přiměřený čas potřebný k nastavení tlačítek a k ověření funkčnosti ovladače.